syrenka

Własność Wojciecha Całujka


FSM Syrena 105L - 1977r.


FSM Syrena 105L, 1977 - własność Całujek Wojciech, Milicz. Stylowy samochód ze stylowym bagażem na dachu a'la lata 70-te. W ciągu 1971 r. opracowano w FSO dokumentację konstrukcyjna dla zmodernizowanego samochodu Syrena 105. Liczba zmian była stosunkowo niewielka. Najbardziej istotną różnicą było odwrócenie kierunku otwierania drzwi. Zastosowany osprzęt drzwiowy pochodził z Polskiego Fiata 125p. Model 105 przedstawiono publicznie w końcu czerwca 1972 r., a w lipcu wszedł on na taśmę produkcyjną w FSO. W dniu 21 sierpnia 1972 r. odbyła się oficjalna uroczystość przekazania produkcji Syreny 105 do Bielska-Białej. Dnia 30 czerwca 1983 roku ostatnia Syrena opuściła halę montażową bielskiej FSM. Ogółem w Bielsku-Białej wyprodukowano 344 077 sztuk tego samochodu we wszystkich odmianach.

Dodge

Volkswagen 1600 Garbus - 1976r.


Volkswagen 1600 Garbus, 1976 - własność Całujek Doroty, która z koleji stanowi własność Całujka Wojciecha, więc tym sposobem pojazd należy do Klubu. Parkuje w Miliczu. Garbus to potoczna polska nazwa niemieckich samochodów osobowych Volkswagen Typ 1, nazywanych popularnie w Niemczech Volkswagen Käfer. Konstrukcja sprawiła, że samochód był trwały i niezawodny. W latach 30. w Niemczech samochód kosztował około tysiąca dolarów, Volkswagen ("auto ludowe") można było natomiast kupić już za 400 dolarów. W czasie wojny produkowano wersję wojskową "Kubelwgen" (niemiecki "jeep"), a także "Schwimmwagen", czyli amfibię – dziś to rarytasy dla kolekcjonerów. Ilości wyprodukowanych Garbusów w okresie od 1945 do 2003 roku to 21 529 464 sztuk pojazdów wszystkich wersji.

Dodge

MW 750 - 1968r.


Datą powstania tej konstrukcji jest rok 1964, kiedy to opracowano pierwszą wersję motocykla MW-750. Mało osób wie, że spora część osprzętu dodatkowego wykonywana była poza zakładem, w innych specjalistycznych warsztatach - np. wózki boczne z radiostacją. Bardzo ciekawa była wersja z koszem odpinanym za pociągnięciem jednej dźwigni. W razie uszkodzenia kosza kierowca mógł jednym ruchem ręki odpiąć kosz i odjechać z zagrożonego miejsca. MW produkowane były do roku 1994. Jako pierwszy pojawił się model MW-750. W motocyklu tym, poprzez dodanie napędu na kosz uzyskano maszynę, która mogła zadowolić wojskowego odbiorcę.

WRÓC