syrenka

Własnosć Michała Przybyło


SHL M04 - 1953 r.


SHL M04 tzw. 'sztywna eshaelka' posiada jednocylindrowy silnik dwusuwowy o pojemności 125 ccm i mocy czterech koni. Z tym modelem wiaże się ciekawa historia. Motocykle SHL były produkowane tak samo w Kielcach jak i w Warszawie (każda z tych fabryka posiadała inne, nieznacznie różniace się części). Po zamknięciu kieleckiej fabryki, częsci przewieziono do Warszawy i tam złożono z nich jedynie około 200 sztuk. Jedna z nich należy własnie do Michała. Cóż może być niebywałego w tej 125- ce z przełomu lat 40 i 50.? Posiada cos, czego nie maja najlepsze nawet, obce maszyny - jest częścia naszej historii i polskiego przemysłu motocyklowego. Tym drobnym dorobkiem trudno się chwalić, ale należy go chronić.



SHL M11 - 1966 r.


SHL M11 posiada jednocylindrowy silnik dwusuwowy o pojemnosci 175ccm i mocy 9ciu koni. Historia marki SHL sięga lat 30 XX wieku, kiedy to w Suchedniowskiej Hucie Ludwików rozpoczęto produkcję motocykla SHL 98 z angielskim silnikiem Vilersa. Po zakończeniu II Wojny Swiatowej władze PRL postanowiły kontynuować produkcję motocykli SHL. W 1947 roku w Hucie Ludwików (z czasem przemianowana na Kieleckie Zakłady Wyrobów Metalowych) skonstruowano model M02. Prezentowany model M11 produkowany był w latach 1961 - 1968. Był pierwszym w polskiej historii motocyklem o pojemnosci 175ccm. Choć produkcja kultowych SH-elek zakończyła się poczatkiem lat 70-tych ubiegłego wieku to jednak w Indiach produkcja motocykla Rajdot na licencji SHL trwała nieprzerwanie do 2005 roku!




Motorower Komar MR 2330 - 1969 r.


Kultowy PRL-owski motorower produkowany w Zjednoczonych Zakładach Rowerowych w Bydgoszczy w latach 1960 -1983. Model 2330 – „Komar 2” był następcą Komara „sztywniaka” model 2320. Wszystkie komary zasilane były dwusuwowym silnikiem S38 o pojemności 49,8 ccm i mocy 1,4 KM. Motorower zachowany jest w oryginalnym, bardzo dobrym stanie.

WRÓC